Konditionsträning

Heladu.nu rekommenderar

– Tre konditionspass i veckan, två tuffa intervallpass och ett lite lugnare konditionspass
– 2 x 25g Biffprotein tillsammans med för och eftermiddagsmellanmål under träningsdagen
– 20g EAA tillsammans med banan i anslutning till träningen och 15g innan läggdags

För att gynna muskeltillväxt och hämma muskelnedbrytning

Kan beställas här:
– Biffprotein (1kg = 20 träningsdagar) – CDON.com
– EAA (413g = 12 träningsdagar) – CDON.com

Ovannämnda produkter finns även här med grymma priser
Som en gåva ger vi även 25% rabatt på första ordern:
Bulk Powders

Rekommenderat tillbehör – GPS Klocka:

Utvalda klockor med inbyggd pulsmätning och GPS, perfekta för konditionsträningsövervakning.
– TomTom – Runner 3 Cardio + Music
– Garmin – Vivoactive HR
– Garmin – Forerunner 235

running

Konditionsträning information:

Att konditionsträna regelbundet är en av grunderna till god hälsa! När du tränar kondition så förbättras kroppens syreupptagningsförmåga och uthållighet. Konditionsträning är även bra för hjärtat, ämnesomsättningen, humöret och för att uppnå viktminskning genom den fettreducering som kontinuerlig träning ger. Med upplägget nedan får du ut maximalt av din konditionsträning.

Konditionspass 1 – 30min

Uppvärmning: 5 minuter, lugn jogg

Intervallöpning: 10 pass med 1 minuts löpning, hårdast möjligt. Vila en minut mellan varje pass genom att gå eller jogga.

Avslutning: Avsluta med att gå/jogga i 5 minuter

TIPS: Pressa dig själv så hårt i intervallerna att du inte ens klarar av att prata!

Konditionspass 2 – 1timma

Konditionspass: 60 minuter där du cyklar, joggar, simmar eller annat, i lugnare tempo.

Konditionspass 3 – 30min

Uppvärmning: 5 minuter, lugn jogg

Pyramidlöpning: 30 sek – 1 min – 1 ½ min – 2 min – 2 ½ min – 2 min – 1 ½ min – 1 min – 30 sek.
Vila en minut mellan varje pass genom att gå eller jogga.

Avslutning: Avsluta med att gå/jogga i 5 minuter

TIPS: Passen ska kännas ungefär lika hårda, det vill säga att du ska springa snabbare på de korta passen än på de längre! Pressa dig själv!

Kontakta oss

Har du några frågor så hör gärna av dig

Sending

©Heladu.nu

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?